Hlavní menu naleznete nahoře nalevo v okně Baltie 4 C#. Dělí se na 7 části: Soubor, Režim, Upravit, Zobrazit, Spustit, Nástroje a Pomoc.
Pokud na nějaké menu kliknete levým tlačítkem myši a není zobrazeno, zobrazí se obsah menu. Pokud kliknete levým tlačítkem na zobrazené menu, zavře se. Když najedete při nějakém otevřeném menu na jiné menu, zobrazí se to, na které jste najeli, a to původní zmizí.
Menu můžete spustit i pomocí klávesových zkratek:
  • Soubor  - klávesová zkratka Alt+S, po této klávesové zkratce musíte ještě stisknout klávesu Enter, jelikož menu Spustit má také stejnou klávesovou zkratku (na něj se dostanete dvojím stiskem klávesové zkratky Alt+S).
  • Režim  - klávesová zkratka Alt+R.
  • Upravit  - klávesová zkratka Alt+U.
  • Zobrazit  - klávesová zkratka Alt+Z.
  • Spustit  - dvojí stisk klávesové zkratky Alt+S, po této klávesové zkratce musíte ještě stisknout klávesu Enter, jelikož menu Soubor má také stejnou klávesovou zkratku (na něj se dostanete jedním stiskem klávesové zkratky Alt+S).
  • Nástroje  - klávesová zkratka Alt+N.
  • Pomoc  - klávesová zkratka Alt+P.
Soubor
V tomto menu jsou popsány základní operace (uložení, otevření...) s projektem, nebo scénou.
  • Nový projekt  (v interaktivních režimech je to položka Nový program) - umožňuje vytvořit nový projekt, nebo program (klávesová zkratka Ctrl+N).
  • Otevřít projekt  (v interaktivních režimech je to položka Otevřít program) - umožňuje otevřít dříve uložený projekt, či program (klávesová zkratka Ctrl+O).
  • Uložit projekt  (v interaktivních režimech je to položka Uložit program) - umožňuje uložit aktuálně otevřený projekt, nebo program (klávesová zkratka Ctrl+S).
  • Uložit projekt jako  (v interaktivních režimech je to položka Uložit program jako) - umožňuje uložit projekt do jiného souboru než je aktuálně otevřený.
  • Pokročilé nastavení  otevře okno, kde si budete moct nastavit kódování použité při načtení a uložení projektu.
  • Otevřít scénu...  (nachází se pouze v interaktivních režimech) - otevře se dialogové okno, v nemž si můžete vybrat scénu, kterou chcete otevřít.
  • Uložit scénu...  (nachází se pouze v interaktivních režimech) - uloží současný obsah scény do vybraného souboru.
  • Generovat .exe  (nenachází se v interaktivních režimech) - vygeneruje .exe soubor projektu (klávesová zkratka Ctrl+Shift+E).
  • Exportovat projekt  (nenachází se v interaktivních režimech) - exprotuje projekt do jiného formátu souboru.
  • Přepnout do  (nenachází se v interaktivních režimech) - otevře aktuální projekt v jiném vývojářském studiu.
  • Statistika  (nenachází se v interaktivních režimech) - otevře okno se statistikou akutálního projektu (klávesová zkratka Ctrl+Shift+S).
  • Vzhled stránky  otevře okno, kde je možné nastavit vlastnosti tisku projektu.
  • Tisk  umožňuje vytisknout otevřený projekt (klávesová zkratka Ctrl+P).
  • Náhled  vygeneruje náhled aktuálního projektu pro tisk.
  • Poslední projekty  zobrazí se seznam projektů, které byly naposledy otevřeny, po kliknutí na nějaký projekt v seznamu se projekt otevře.
  • Konec  ukončí program SGP Baltie 4 C#.
Pomohla Vám nápověda?
Režim
Menu Režim slouží k přepínání režimů.
  • Konzole programovací režim  přepne B4 do režimu konzole, jež slouží k vytváření textových programů, které nevyužívají grafické rozhraní.
  • 2D Interaktivní režim  přepne B4 do 2D Interaktivního režimu, jež je vhodný pro sestavení 2D scény a pro pochopení ovládání s Baltíkem ve 2D prostoru.
  • 2D Programovací režim s Baltíkem  přepne B4 do 2D Programovacího režimu s Baltíkem, kde můžete tvořit 2D aplikace, jež můžou být navíc s postavičkou Baltíka.
  • 2D Programovací režim bez Baltíka  přepne B4 do 2D Programovacího režimu bez Baltíka. V tomto režimu se dají vytvářet různé 2D aplikace, ale nelze v nich využít postavičku Baltíka.
  • 3D Interaktivní režim  přepne B4 do 3D Interaktivního režimu. V tomto režimu můžete sestavit 3D scénu, nebo se naučit ovládat Baltíka ve 3D prostoru.
  • 3D Programovací režim s Baltíkem  přepne B4 do 3D Programovacího režimu s Baltíkem, s nímž můžete tvořit 3D aplikace, ve kterých lze použít i postavičku Baltíka.
  • 3D Programovací režim bez Baltíka  přepne B4 do 3D Programovacího režimu bez Baltíka. Pomocí tohoto režimu můžete vytvořit libovolné 3D aplikace, ale nemůžete v nich využít postavičku Baltíka.
  • C# režim  režimy, jež slouží pro zkušené programátory, kteří už nechtějí skládat programy pomocí ikonek, ale chtějí je psát formou příkazů na klávesnici. V tomto režimu už lze vytvořit prakticky všechno. Pokud budete mít myš na této položce, zobrazí se Vám další menu:
    • Prázdná aplikace  přepne program do C# režimu, ve kterém nemáte na začátku žádný přednastavený kód.
    • Konzolová aplikace  přepne program do C# režimu, ve kterém máte na začátku přednastavený kód pro konzolovou aplikaci.
    • Okenní aplikace  přepne program do C# režimu, ve kterém máte na začátku přednastavený kód pro okenní aplikaci.
    • 2D aplikace  přepne program do C# režimu, ve kterém máte na začátku přednastavený kód pro 2D aplikaci.
    • 3D aplikace  přepne program do C# režimu, ve kterém máte na začátku přednastavený kód pro 3D aplikaci.
Pomohla Vám nápověda?
Upravit
V tomto menu jsou uvedeny všechny funkce, jež se používají při skládání ikonek, nebo psaní kódu.
  • Zpět  provede krok zpět, to znamená, že poslední úprava, kterou jste provedli v projektu, bude zrušena (klávesová zkratka Ctrl+Z).
  • Znovu  provede krok vpřed, to znamená, že poslední úprava, kterou jste zrušili tlačítkem Zpět, bude obnovena (klávesová zkratka Ctrl+Y).
  • Vyjmout  (nenachází se v interaktivních režimech) - zkopíruje a vyjme z projektu označenou část zdrojového kódu, do projektu ji můžete vrátit zpět na libovolné místo tlačítkem Vložit (klávesová zkratka Ctrl+X).
  • Kopírovat  (nenachází se v interaktivních režimech) - zkopíruje označenou část zdrojového kódu projektu, do projektu ji můžete vložit na libovolné místo pomocí tlačítka Vložit (klávesová zkratka Ctrl+C).
  • Vložit  (nenachází se v interaktivních režimech) - vloží do projektu na libovolné místo vyjmutou nebo zkopírovanou část zdrojového kódu (klávesová zkratka Ctrl+V).
  • Vymazat  (nenachází se v interaktivních režimech) - vymaže z projektu označenou část zdrojového kódu (klávesová zkratka Delete).
  • Smazat projekt  (nenachází se v interaktivních režimech) - smaže celý Váš projekt (klávesová zkratka Ctrl+Delete).
  • Zrušit označení  zruší označení části zdrojového kódu (klávesová zkratka Ctrl+D).
  • Hledat a nahradit  (nenachází se v interaktivních režimech) - po najetí myší na tuto položku se Vám zobrazí další menu:
    • Hledat  po kliknutí na tuto položku se Vám zobrazí nové okno, díky němuž vyhledat požadované příkazy (klávesová zkratka Ctrl+F).
    • Nahradit  po kliknutí na tuto položku se Vám zobrazí nové okno, pomocí něhož lze vyhledat požadované příkazy a nahradit je jinými příkazy (klávesová zkratka Ctrl+H).
  • Přejít na  (nenachází se v interaktivních režimech) - pomocí této funkce můžete přejít na zvolenou řádku (klávesová zkratka Ctrl+G).
  • Zakomentovat blok  (nenachází se v interaktivních režimech) - zakomentuje všechny řádky, které jsou alespoň z části označeny.
  • Odkomentovat blok  (nenachází se v interaktivních režimech) - zruší zakomentování pomocí funkce Zakomentovat blok u řádek alespoň zčásti označených.
  • Přidat novou metodu  (nenachází se v interaktivních režimech) - přidá do projektu novou metodu (klávesová zkratka Ctrl+M).
  • Změnit Baltíka  (nenachází se v interaktivních režimech) - změní barvu všech Baltíků, kteří se nacházejí v označené části zdrojového kódu projektu, na barvu, kterou si vyberete v okně, jenž se otevře po kliknutí na tuto položku (klávesová zkratka Ctrl+B).
  • Vlastnosti projektu  (nenachází se v interaktivních režimech) - umožňuje pozměnit vlastnosti projektu, například velikost okna, použité knihovny...
  • Vybrat vše  (nachází se jen v interaktivních režimech) - označí všechny příkazy ve zdrojovém kódu programu (klávesová zkratka Ctrl+A).
  • Smazat scénu  (nachází se jen v interaktivních režimech) - smaže všechno, co jste vyčarovali s Baltíkem do scény.
  • Smazat příkazy  (nachází se jen v interaktivních režimech) - smaže všechny příkazy, které jsou ve zdrojovém kódu programu (klávesová zkratka Ctrl+Delete).
  • Uzamknout / Odemknout editaci  (nachází se jen v interaktivních režimech) - uzamkne nebo odemkne editaci zadaných příkazů.
Pomohla Vám nápověda?
Zobrazit
Pomocí tohoto menu můžete zobrazovat okna, např. okno metod, okno nastavení atd.
  • Celá obrazovka  okno programu se roztáhne přes celou obrazovku, to znamená, že zmizí i titulková lišta. Pokud je už okno roztažené, vrátí se zpět do původní velikosti (klávesová zkratka Ctrl+Shift+L).
  • Okno výstupu  (nenachází se v interaktivních režimech) - zapne nebo vypne zobrazení okna výstupu projektu.
  • Okno zásobníku volání  (zobrazí se jen při spuštěném projektu a nenachází se v interaktivních režimech) - zapne nebo vypne zobrazení okna zásobnníku volání.
  • Okno vláken  (zobrazí se jen při spuštěném projektu a nenachází se v interaktivních režimech) - zapne nebo vypne zobrazení okna vláken.
  • Okno breakpointů  (nenachází se v interaktivních režimech) - zapne nebo vypne zobrazení okna breakpointů.
  • Sledování lokálních proměnných  (zobrazí se jen při spuštěném projektu a nenachází se v interaktivních režimech) - zapne nebo vypne zobrazení okna se sledováním lokálních proměnných.
  • Sledování instance  (zobrazí se jen při spuštěném projektu a nenachází se v interaktivních režimech) - zapne nebo vypne zobrazení okna se sledováním instance.
  • C# kód  zapne nebo vypne zobrazení okna, kde se ukazuje C# kód projektu.
  • Metody  (nenachází se v interaktivních režimech) - zobrazí okno se seznamem všech metod (klávesová zkratka F4).
  • Předdefinované konstanty  (nenachází se v interaktivních režimech a v C# režimech) - zobrazí okno s předdefinovanými konstantami (klávesová zkratka Ctrl+Shift+C).
  • Modely  (nachází se jenom ve 3D režimech) - otevře okno s 3D modely (klávesová zkratka Ctrl+Shift+M).
  • Dílky  (nachází se jenom ve 2D režimech) - otevře okno s dílky (klávesová zkratka Ctrl+Shift+M).
  • Nastavení  otevře okno, kde si můžete nastavit program podle Vašich představ.
Pomohla Vám nápověda?
Spustit
V tomto menu jsou funkce pro spuštění, nebo přerušení běhu programu.
  • Start  přeloží a spustí otevřený projekt (klávesová zkratka F5).
  • Spustit bez debugování  (nenachází se v interaktivních režimech) - spustí projekt bez debugování (klávesová zkratka Ctrl+F5).
  • Přerušit  přeruší běh spuštěného projektu.
  • Zastavit  zastaví běh spuštěného projektu (klávesová zkratka Shift+F5).
  • Přeložit  (nenachází se v interaktivních režimech) - přeloží projekt (klávesová zkratka Ctrl+Shift+B).
  • Krok dovnitř  (nenachází se v interaktivních režimech) - při pozastaveném programu můžete provést krok dovnitř, tzn. pokud program narazí na volání metody, vstoupí do ní (klávesová zkratka F11).
  • Krok přes  (nenachází se v interaktivních režimech) - při pozastaveném programu můžete provést krok přes, tzn. jestliže program narazí na volání metody, přeskočí jí (nevstoupí do ní) (klávesová zkratka F10).
  • Krok ven  (nenachází se v interaktivních režimech) - při pozastaveném programu můžete provést krok ven, tzn. že program se pozastaví, až když vyskočí z aktuální metody (klávesová zkratka Shift+F11).
  • Stále opakovat  (nachází se jen v interaktivních režimech) - donekonečna opakuje sled zadaných příkazů.
Pomohla Vám nápověda?
Nástroje
Zde naleznete nástroje, jež obsahuje Baltie 4 C#.
  • Object Browser  otevře okno s Object Browserem, ve kterém je zobrazena dokumentace knihoven, jež je možno v SGP Baltie 4 C# použít (klávesová zkratka F8).
  • Editor modelů  otevře okno s editorem 3D modelů, což je nástroj pro vytváření a upravování 3D modelů používaných v prostředí SGP Baltie 4 C# (klávesová zkratka F9).
Pomohla Vám nápověda?
Pomoc
Pokud potřebujete nápovědu, či jste nalezli chybu, pomohou Vám položky v tomto menu.
  • Nápověda  zobrazí toto okno s nápovědou (klávesová zkratka F1).
  • Dokumentace SGPRTL  otevře dokumentaci knihovny SGPRTL v internetovém prohlížeči (klávesová zkratka Ctrl+F1).
  • Tip dne  otevře nové okno s náhodným Tipem dne.
  • Aktivovat program  otevře okno s aktivací programu.
  • Aktualizovat program  zjistí, jestli máte naistalovanou nejnovější verzi programu, pokud nemáte nejnovější verzi, umožní Vám nejnovější verzi stáhnout a naistalovat.
  • Zobrazit úvodní stránku  otevře okno s úvodní stránkou.
  • Můj SGP účet  otevře v internetovém prohlížeči stránku, kde si můžete vytvořit SGP účet, nebo se na něj přihlásit.
  • Domovská stránka SGP Systems  otevře v internetovém prohlížeči domovskou stránku SGP Systems.
  • SGP Fórum...  otevře v internetovém prohlížeči SGP Fórum, ve kterém můžete položit dotaz ohledně programování v B4.
  • Poslat zprávu (dotaz, názor)  otevře se nové okno, ve kterém můžete sdělit nějakou zprávu, dotaz, názor nebo problém firmě SGP Systems.
  • O programu SGP Baltie 4 C#  otevře se nové okno, ve kterém se dozvíte základní informace o programu SGP Baltie 4 C# a kontakt na firmu SGP Systems.
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka