Breakpointy, neboli zarážky, slouží k zastavení běhu programu před provedním určitého příkazu. To se hodí ke sledování proměnných v určitém místě programu (např. víte, že se na určitém řádku objeví chyba, pomocí breakpointů můžete zjistit hodnoty proměnných těsně před chybou).
Breakpoint je vždy umístěn před vybranou řádkou, na které je nějaký příkaz (např. volání metody, změna hodnoty proměnné, podmínka, cyklus apod.). Pokud se za běhu programu narazí na řádku s breakpointem (má se provést příkaz na řádce), tak se běh programu pozastaví ještě před provedením příkazu na řádce. Nyní máte možnost sledovat proměnné a pouštět program po jednotlivých příkazech. Po zmáčknutí zelené šipky vpravo nahoře bude program opět pokračovat.
Vytvoření breakpointu
Breakpoint položíte klepnutím na šedý sloupec vlevo od řádku, který chcete označit (platí pro ikonkový i C# režim). Na šedém sloupci se vedle řádku zobrazí vyplněná červená tečka, při psaní C# kódu se ještě červeně zvýrazní příkaz na řádku.
Breakpoint nelze přiřadit prázdné řádce a řádce obsahující jen komentář, závorku, deklaraci vlastnosti či metody atd.
Pomohla Vám nápověda?
Okno breakpointů
Okno, ve kterém můžete spravovat breakpointy umístěné v programu, vyvoláte zvolením menu -> Zobrazit -> Okno breakpointů .
Okno obsahuje tři tlačítka, první (červený křížek) slouží k mazání vybraného breakpointu, druhé s ikonkou koštěte ke smazání všech breakpointů a třetí k deaktivaci (nebo opětovné aktivaci) všech zarážek.
Pod tlačítky je seznam breakpointů se zaškrtávacím políčkem pro deaktivaci breakpointu, pozicí breakpointu (číslo řádku a sloupce) a počtem výskytů.
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka