V Baltie 4 C# máte možnost sledovat chování programu a díky tomu v krátkém čase odhalit chybu. Stejně jako v Baltíkovi 3 jde program přerušit či úplně zastavit a můžete sledovat hodnoty proměnných, nově ale máte přístup k pokročilejším funkcím jako je krokování programu a používání breakpointů (zarážek).
Přerušení a zastavení programu
Po spuštění programu zelenou šipkou v panelu nástrojů se vlevo nahoře mezi tímto panelem a hlavním menu zobrazí nový panel, který obsahuje 6 tlačítek:
  • tlačítko s šipkou  po spuštění programu je neaktivní (šedé), ale při jeho přerušení bude zelené a půjde jím znovu sputit program (bude se pokračovat od řádku, u kterého došlo k přerušení),
  • tlačítko s dvěma červenýma čárkama  pokud program běží, můžete ho stisknutím tohoto tlačítka přerušit, což umožní např. sledovat proměnné,
  • tlačítko s červeným čtvercem  program je nenávratně zastaven, takže nejde pokračovat v jeho běhu a nemůžete sledovat proměnné, po jeho stisku zmizí i panel. Ve stejné tlačítko se změní i zelená šipka pro spuštění programu v panelu nástrojů.
  • další 3 tlačítka slouží ke krokování.
Tato tlačítka se také nacházejí v menu -> Zobrazení.
Při přerušení programu, skočí okno na řádek, kde se právě program nachází a kde byl přerušen, a před tímto řádkem se zobrazí šipka. Příkaz, který se měl provést, je zvýrazněn zeleně (v C# editoru žlutě).
Přerušení programu lze využít ke sledování hodnot proměnných, nebo zjištění, kde se právě program nalézá. Program se nemusí přerušit jen tlačítkem, často je lepší využít breakpointy, obzvláště pokud ho chcete přerušit u konkrétního příkazu.
Pomohla Vám nápověda?
Další pokročilé techniky a okna zobrazující informace o běžícím programu:



Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka