V 3D Programovacím režimu a v 3D Interaktivním režimu můžete do prostoru přidávat 3D modely. Lze použít již hotové modely z knihovny, nebo si vytvořit vlastní v Model Editoru. Model se do programu vkládá z Prohlížeče modelů.
Vkládání modelů do prostoru
Nejjednodušeji můžete vkládat modely do scény pomocí Baltíka příkazem Čaruj. Baltík čaruje model vždy před sebe a může je i před sebou mazat příkazem Vyjmi všechny modely z krychlového prostoru před Baltíkem. Před použitím příkazu musíte vybrat model v Prohlížeči modelů.
Čarovat lze pouze v 3D Interaktivním režimu a v 3D Programovacím režimu s Baltíkem. V 3D Programovacím režimu se dá vložit model pomocí spritu, což je sice trochu složitější, ale můžete s modelem (narozdíl od čarování) libovolně manipulovat (otáčet, přesouvat, zvětšovat atd.).
Pomohla Vám nápověda?
Knihovna modelů
Baltie 4 C# obsahuje mnoho připravených modelů, jež jsou dostupné pomocí knihovny modelů. Modely z této knihovny se vkládají do programu přes Prohlížeč modelů a v Model Editoru je můžete upravovat, dělat z nich skupiny atd.
Pomocí Model Editoru lze do knihovny importovat vlastní modely, vytvořené v některým z modelovacích programů (např. Blender). Dají se přidat buď jenom k aktuálnímu projektu, nebo zpřístupnit pro všechny projekty vytvořené na tomto počítači.
Všechny modely v knihovně mají příponu .sgpm, což je přípona souboru, ve kterém je model uložen. Název modelů, jež jsou připraveny, je ve tvaru "SGP.XX.sgpm", kde XX je číslo modelu (např. model Baltíka má číslo 53, jméno modelu je tedy "SGP.53.sgpm").
Pomohla Vám nápověda?



Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Předchozí stránka | Další stránka