Tento editor slouží pro vytváření a úpravy 2D dílků, které se používají v Baltíkových 2D aplikacích.
Editační plocha
Okno editoru obsahuje hlavní editační plochu, na níž vidíme zvětšený dílek. Každý čtvereček na této ploše odpovídá jednomu bodu dílku. Jeden ze čtverečků má světlezelený rámeček, který označuje současnou pozici kurzoru. Stiskem levého tlačítka myši v editační ploše provedeme zvolenou akci (vyplnění čtverečku, nebo oblasti zvolenou barvou), pravým tlačítkem se nabírá barva (je zvolena barva čtverečku, na které jste klikli) a mění se pozice kurzoru bez provedení změny.
Pomohla Vám nápověda?
Uložení, nebo zahození změn
Vpravo nahoře jsou dva náhledy, horní ukazuje jak vypadal dílek před provedením změn a dolní upravený dílek. Pokud chceme editor ukončit bez uložení změn stiskneme tlačítko nebo klávesu Esc. Chceme-li změny uložit stiskneme tlačítko nebo klávesu Enter. Kliknutím myši na horní náhled se vrátíme k původní podobě dílku bez ukončení editoru.
Pomohla Vám nápověda?
Výběr a úprava dílku
Pod náhledy je paleta v níž si vybíráme barvu. Aktuální barva je označena kolečkem. Při nastavování barvy se aktuální barva zobrazuje v okénku pod paletou i s hodnotami RGB. Přeškrtnuté černé tlačítko pod paletou nastavuje transparentní (průhlednou) barvu.
Pomohla Vám nápověda?
Nástroje pro úpravu dílku
V pravém dolním rohu okna se nachází tlačítka pro výběr editační funkce a tlačítko pro zobrazení této nápovědy. První funkce je běžné kreslení (stiskem levého tlačítka myši se mění barva jenom jednoho bodu), druhá vyplnění stejnobarevné oblasti a třetí umožňuje změnit všechny body dílku se stejnou barvou na jinou.
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka