Ovládat Baltíka ve 3D prostoru můžete v 3D Programovacím režimu s Baltíkem, nebo v 3D Interaktivním režimu, v němž jsou podobné příkazy pro ovládání Baltíka.
Baltík se může pohybovat ve 3D prostoru ve všech směrech, čarovat modely a dělat mnoho dalších věcí. Tyto příkazy se dají využít v programech, kde Baltík, nebo i několik Baltíků čaruje scénu, nebo ve hrách, v nichž hráč ovládá Baltíka pomocí kláves.
Většina těchto příkazů se dá použít i ve 2D Programovacím režimu s Baltíkem.
Některým vlastnostem Baltíka lze přiřazovat předdefinované konstanty.
Viditelný (For modes 2D, 3D)
Baltík se stane viditelným.
Pomohla Vám nápověda?
Popojdi (For modes 2D, 3D)
Baltík popojde 4 kroky dopředu směrem, kterým se dívá.
2D
Není-li Baltík před okrajem scény, popojde o jedno políčko tím směrem, kterým se dívá.
3D
Baltík popojde 4 kroky dopředu směrem, kterým se dívá, a přejde tak do středu pomyslné krychle před sebou.
Pomohla Vám nápověda?
Vlevo vbok (For modes 2D, 3D)
Baltík provede obrat vlevo vbok. Baltík dělá obraty vždy ze svého pohledu.
Pomohla Vám nápověda?
Vpravo vbok (For modes 2D, 3D)
Baltík provede obrat vpravo vbok. Baltík dělá obraty vždy ze svého pohledu.
Pomohla Vám nápověda?
Nahoru (For mode 3D)
Baltík se vznese vzhůru do pomyslné krychle nad sebou přibližně o 1,5-násobek své výšky.
Tento příkaz nelze použít v 2D Programovacím režimu.
Pomohla Vám nápověda?
Dolů (For mode 3D)
Baltík se snese do pomyslné krychle pod sebou, tj. asi o 1,5 své výšky dolů.
Tento příkaz nelze použít v 2D Programovacím režimu.
Pomohla Vám nápověda?
Couvni (For modes 2D, 3D)
Baltík couvne 4 kroky vzad a přejde tak do středu pomyslné krychle za sebou.
Pomohla Vám nápověda?
Neviditelný (For modes 2D, 3D)
Baltík se stane neviditelným.
Pomohla Vám nápověda?
Baltíkova rychlost (For modes 2D, 3D)
Umožňuje nastavit nebo zjistit rychlost, s jakou se Baltík pohybuje.
Tuto rychlost je možno nastavit na hodnoty 1 až 9 nebo na hodnotu ∞ (nekonečno). Čím vyšší zadáte číslo, tím rychleji se Baltík bude pohybovat.
Při nekonečné rychlosti se vypíná animace, takže Baltík provádí běžné operace prakticky okamžitě a uživatel pak vidí rovnou výsledek aniž by měl možnost sledovat průběh vykonávání akcí.
Pomohla Vám nápověda?
Řekni (For modes 2D, 3D)
Baltík nahlas přečte zadaný text.
Po vložení tohoto příkazu se za ikonou objeví prázdné místo s blikajícím kurzorem. Sem napište text, který má Baltík při plnění tohoto příkazu povědět z reproduktoru. Standardní řečí, kterou Baltík mluví, je angličtina. Ale pokud máte na svém počítači nainstalován hlasový modul (Text to Speech) s jiným jazykem, může Baltík mluvit i tímto jazykem.
Až při vykonávání programu dojde na daný příkaz, Baltík "přečte" text zadaný jako parametr. Aby však byl čtený text slyšet, musí být v počítači zapnuto přehrávání zvuků.
Pomohla Vám nápověda?
Čaruj (For modes 2D, 3D)
Baltík před sebe vyčaruje zadaný objekt.
Po vložení tohoto příkazu do programu otevře B4 okno Model Viewer, v němž zobrazí všechny dostupné modely. Klepnutím levým tlačítkem na model se daný model vybere a do programu se vloží příkaz, při jehož vykonání Baltík před sebou vyčaruje vybraný model.
Není-li si uživatel jist, který model je ten správný, může na kandidátní model klepnout pravým tlačítkem. Model se pak zvětší a umožní uživateli, aby si jej prohlédl ze všech stran.
Po vybrání čarovaného modelu se B4 vrátí opět do okna programovacího režimu a přiřadí k ukazateli myši ikony představující daný model. Uživatel pak má vložit příkaz k vyčarování vybraného modelu do správného místa v programu.
Vkládaný příkaz sestává z ikony čarujícího Baltíka následované ikonou s malým náhledem čarovaného modelu.
Pomohla Vám nápověda?
Odstraň všechny modely nebo dílky před Baltíkem (For modes 2D, 3D)
Vyjme všechny modely nebo dílky před Baltíkem.
Pomohla Vám nápověda?
Pošli text (For modes 2D, 3D)
Baltík pošle zadanému Baltíkovi nebo všem Baltíkům textovou zprávu.
Pomohla Vám nápověda?
Čekej na text (For modes 2D, 3D)
Baltík bude čekat na textovou zprávu od zadaného Baltíka nebo od libovolného Baltíka.
Pomohla Vám nápověda?
Objekt Baltík (For modes 2D, 3D)
Tento objekt nám zpřístupňuje širokou paletu členů třídy Baltík.
Pomohla Vám nápověda?
Je model před Baltíkem (For modes 2D, 3D)
Vrátí, zda je model před Baltíkem.
Pomohla Vám nápověda?
Nastav barvu Baltíka (For mode 3D)
Zobrazí dialog umožňující nastavit si barvy Baltíkova vzhledu a oblečení.
V 2D Programovacím režimu nemůžete Baltíkovi měnit jeho barvy.
Pomohla Vám nápověda?
Nastav postavičku Baltíka. (For modes 2D, 3D)
Podle zadaného dílku nebo modelu změní postavičku Baltíka.
2D
Ve 2D režimu se postavička, na níž se Baltík změní, vybírá přes dílek, který je prvním z 20 dílků určujících, jak bude postavička vypada v jednotlivých fázích pohybu. Předdefinované postavičky se nacházejí v bankách 9 a 10.
Pokud převedete ikonku na rozšířený příkaz (tím, že na ní kliknete pravým tlačítkem a zvolíte Převést na rozšířený příkaz), můžete za dílek zadat i barvu postavičky (jen u předdefinovaných postaviček) nebo dvě barvy, neprve původní a pak novou, případně ještě transparentní.
3D
Ve 3D režimu lze postavičky vytvářet z modelů nebo spritů (převedením na rozšířený příkaz a nahrazením modelu spritem).
Pomohla Vám nápověda?
Směr (For modes 2D, 3D, Console)
Vlastnost udávající směr natočení ve stupních.
Pomohla Vám nápověda?
Baltíkův směr (For modes 2D, 3D)
Zjistí nebo nastaví směr, na který je Baltík natočen. Baltík se otočí zadaným směrem bez ohledu na své předchozí otočení.
Pomohla Vám nápověda?
Baltíkův sprite (For modes 2D, 3D)
Objekt Baltíkova spritu pro práci s jeho vlastnostmi a metodami.
Pomohla Vám nápověda?
Vytvoří nové instance (For modes 2D, 3D)
Vytvoří novou instanci Baltíka.
Pokud vložíte do programu jakéhokoliv Baltíka, který tam ještě není, automaticky se vloží tento příkaz na začátek programu. V některých případec se ale využívá deklarace Baltíka i jinde, např. v parametru metody, nebo při procházení pole cyklem foreach.
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka