Cykly se používají pro opakování nějaké sekvence příkazů, přičemž se cyklus provádí, dokud je splněna nějaká podmínka (výjimkou je foreach, jež podmínku neobsahuje). V jazyce C# existují 4 druhy cyklů, pro všechny najdete v Baltie 4 C# ikonky.
Cyklus for (For modes 2D, 3D, Console)
Používáme ho tehdy, když chceme několikrát opakovat příkaz nebo blok příkazů, jehož vykonávání nějak závisí na počtu již provedených opakování.
Blok příkazů se opakuje do té doby, dokud podmínka v hlavičce cyklu má hodnotu true.
Syntaxe:
for ( inicializace; podmínka; modifikace) { příkazy }

inicializace - použije se před spuštěním cyklu a provádí se jen jednou, většinou zde bývá deklarace celočíselné proměnné a nastavení její počáteční hodnoty,
podmínka - podmíněný test, který určuje, zda se má cyklus spustit znovu, provádí se před prvním spuštěním a vždy po průchodu cyklem,
modifikace (krokování) - v této fázi dochází obvykle (nikoliv vždy) k inkrementaci řídící proměnné, která řídí pokračování cyklu, tato proměnná se obvykle testuje v podmínce, modifikace se provádí po každém provedení cyklu.
Ani jedna z těchto částí není povinná, tudíž lze napsat i for (;;;) { příkazy; }, pak ale nezapomeňte, že cyklus musí být ukončen buď příkazem break nebo příkazem return.
Pomohla Vám nápověda?
Cyklus foreach (For modes 2D, 3D, Console)
Opakuje příkaz nebo skupinu příkazů pro každý prvek pole nebo skupiny objektů.
Proměnná, která je určena v hlavičce cyklu, postupně nabývá hodnot všech prvků, které pole nebo kolekce obsahuje. Pro každý prvek v poli se provede blok příkazů. Hodnotu proměnné není možné měnit (je určena jen pro čtení). Pokud chcete pomocí cyklu nastavit prvkům pole nějaké hodnoty, použijte cyklus for.
Syntaxe:
foreach ( lokální_proměnná in název_pole) { příkazy }
Pomohla Vám nápověda?
Cyklus while (For modes 2D, 3D, Console)
Opakovaně provádí příkaz nebo blok příkazů, dokud je podmínka definována v hlavičce cyklu pravdivá.
Podmínka se testuje dříve, než se cyklus provede. To znamená, že pokud již první vyhodnocení podmínky bude false, cyklus neproběhne ani jednou.
Syntaxe:
while ( podmínka ) { příkazy }
Pomohla Vám nápověda?
Cyklus do (For modes 2D, 3D, Console)
Opakovaně provádí příkaz nebo blok příkazů, dokud je podmínka, definovaná na konci cyklu, pravdivá.
To znamená, že cyklus vždy proběhne alespoň jednou.
Syntaxe:
do { 
                  příkazy 
                  } while ( podmínka )
Pomohla Vám nápověda?
Přerušení a pokračování běhu cyklu
Vyskočit z cyklu nemusíte jenom pomocí podmínek v jeho deklaraci, můžete také uvnitř cyklu použít příkaz break. Naproti tomu příkaz continue způsobí, že blok cyklu začne od začátku (bude také vyhodnocena podmínka a v případě cyklu typu for provedena modifikace proměnné).
Break (For modes 2D, 3D, Console)
Můžete ho použít k ukončení aktuálního uzavřeného cyklu nebo podmíněného příkazu, v němž se vyskytuje.
Řízení se poté předá tomu řádku kódu, který následuje po vloženém příkazu daného cyklu nebo podmíněného příkazu.
Pomohla Vám nápověda?
Continue (For modes 2D, 3D, Console)
Používá se uvnitř cyklu pro přeskočení následujících příkazů do konce bloku kódu cyklu. Program bude pokračovat od začátku aktuálního cyklu.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka