Podmínky umožňují programátorovi větvit program, což znamená, že určitá část příkazů se provede jen při splnění určitě podmínky.
Samotná podmínka musí být datového typu bool (nabývá jen dvou hodnot: true, neboli pravda, a false, neboli nepravda). V podmínce můžete použít proměnnou tohoto datového typu, nebo relační operátory, jež porovnávají dva výrazy a vrací bool.
Dost často se také používají logické, nebo bitové operátory, jež slouží ke spojení několika podmínek do jedné (např. dvě porovnání).
Pro větvení programu můžete používat 3 druhy podmínek:
Syntaxe: if ( podmínka ) { příkazy } else { příkazy }
Lze také přidat neomezený počet částí else if, které jsou provedeny, jen když není žádná z předchozích podmínek splněna (může začínat if i else if). Za předchozí podmínky se počítá vše do podmínky začínající pouze if. Pokud ale potřebujete rozhodovat podle hodnoty nějaké proměnné, je lepší použít switch (další informace níže).
Syntaxe: if ( podmínka ) { příkazy } else if ( podmínka ){ příkazy } else if ( podmínka ) příkaz . . . else { příkazy }
Poznámka: pokud je za podmínkou, nebo else pouze jeden příkaz, není nutné vkládat složené závorky.
Pomohla Vám nápověda?
Syntaxe: switch ( výraz ) { case hodnota: { příkaz; příkaz; ... break; } case hodnota: příkaz; . . . case hodnota: { příkaz; příkaz; ... break; } default { příkaz; příkaz; ... break; } }
V C# kódu je nutné psát za příkazy na konec konec bloku klíčové slovo break; Toto nemusí být uvedeno, když v dané větvi case není zadán žádný příkaz. V takovém případě se provedou příkazy v první následující větvi case, jež obsahuje nějaký příkaz/y. Toto se používá, když je potřeba vykonat stejné příkazy pro dvě nebo více hodnot daného parametru.
Příkaz: switch ( proměnná ) { case 0: //program přeskočí na blok příkazů u hodnoty 2 case 1: //program přeskočí na blok příkazů u hodnoty 2 case 2: { příkaz; příkaz; ... break; } }
Poznámka: pokud je za hodnotou, nebo default pouze jeden příkaz, není nutné vkládat složené závorky.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda? Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou? Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám. ©1978-2010 SGP Systems Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka |