Pro zadávání příkazů slouží tlačítka v panelu nástrojů.
Tyto příkazy slouží většinou k ovládání pohybu Baltíka v jeho virtuálním světě. Podrobnosti o tomto světě se dozvíte na stránce 3D svět a 2D svět.
Zadávání příkazů
Zadávání příkazů je velmi jednoduché - příkazy se zadávají stiskem tlačítka s příslušnou ikonou. Neplní-li Baltík zrovna některý z předchozích příkazů, zadaný příkaz okamžitě vyplní. Je-li zaměstnán, vyplní jej hned poté, co svoji právě vykonávanou činnost dokončí.
Povely, které jste Baltíkovi zadali, se ukládají do panelu zadaných příkazů, který se nachází ve spodní části aplikačního okna. Odtud lze celou zadanou posloupnost příkazů kdykoliv vyvolat a nechat ji Baltíka provést ještě jednou. Podrobnosti o opětném zadání zapamatované posloupnosti příkazů najdete v sekci Přehrávání zadaných příkazů.
Pomohla Vám nápověda?
Popis příkazů
Význam jednotlivých tlačítek je následující:
 Spustit - přehrají se zadané příkazy (více na Přehrávání zadaných příkazů).
 Zpět - naposledy zadaný příkaz se zruší.
  Znovu - obnoví se příkaz smazaný tlačítkem Zpět.
 Baltíci - zobrazí se tabulka se všemi Baltíky. Zvolením puntíku vlevo si můžete vybrat barvu Baltíka, se kterým budete dále pracovat, kliknutím na jakýkoliv příkaz u jakéhokoliv Baltíka se tento příkaz provede.
 Viditelný - Baltík se stane viditelným.
 Popojdi - Baltík popojde 4 kroky dopředu a přejde tak do středu pomyslné krychle (políčka ve 2D režimu) před sebou (ujde přesně o 2 metry).
 Vlevo vbok - Baltík se otočí o 90° vlevo.
 Vpravo vbok - Baltík se otočí o 90° vpravo.
 Nahoru - Baltík se vznese do pomyslné krychle nad sebou, tj. asi o 1,5 své výšky vzhůru (přesně o 2 metry). Tento příkaz je dostupný jen ve 3D režimu.
 Dolů - Baltík se snese do pomyslné krychle pod sebou, tj. asi o 1,5 své výšky dolů (přesně o 2 metry). Tento příkaz můžete provést jen ve 3D režimu.
 Couvni - Baltík couvne 4 kroky vzad a přejde tak do středu pomyslné krychle (políčka ve 2D režimu) za sebou (přesně o 2 metry).
 Neviditelný - Baltík se stane neviditelným.
 Baltíkova rychlost - B4 otevře dialog pro zadání rychlosti provádění Baltíkových příkazů. Můžete si vybrat rychlosti od 1 do 9 a tzv. „nekonečnou" rychlost (nejvyšší rychlost, jaké lze dosáhnout).
 Řekni - B4 otevře dialog pro zadání textu, který má Baltík říci. Hlasový výstup je s anglickou výslovností.
 Čaruj model - B4 otevře dialogové okno pro výběr modelu a po zvolení modelu jej Baltík v krychli před sebou vyčaruje. Podrobnosti najdete v sekci Vyčarování a odčarování modelu, nebo dílku. V 2D režimu se nejedná o model, ale o dílek.
 Vyjmout všechny modely z krychlového prostoru před Baltíkem (ve 2D režimu Vyjmout všechny dílky z políčka před Baltíkem) - Baltík odstraní ze scény všechny modely (dílky), které se nacházejí v pomyslné krychli, nebo políčku před ním. Podrobnosti najdete v sekci Vyčarování a odčarování modelu, nebo dílku.
 Nastav barvu Baltíka - B4 otevře dialog, v němž můžete zvolit barvy Baltíka a jeho oblečení, přičemž v náhledu vidíte, jak bude Baltík po úpravě vypadat. Mezi Baltíky lze přepínat nahoře pomocí tlačítek s barvami Baltíků. Volba je zpřístupněna pouze ve 3D režimu.
 Nastav postavičku Baltíka - podle režimu otevře výběr dílku nebo modelu, ze které můžete zvolit, na jakou postavičku se má Baltík proměnit. Ve 2D režimu jsou postavičky v bankách 9 a 10 (vždy je třeba zvolit první z 20 dílků postavičky).
 Čekej - otevře se dialog, v němž si můžete zvolit dobu čekání v sekundách. Standardně se dá čekání přerušit klávesou nebo tlačítkem myši, ale lze to zakázat zvolením záporné hodnoty pomocí tlačítka plus/mínus. Nekonečno znamená čekání bez časového limitu.
 Piš řetězec - zobrazí se Vám dialog, jež obsahuje políčko pro zadání textu nahoře a nastavení pozice, písma a barev dole. Pokud zaškrtnete volbu Nastavit pozici, můžete si zvolit posun v pixelech od horního levého rohu na osách X a Y. Dále můžete nastavit barvu písma textu, barvu pozadí (pokud je odškrtnuté zaškrtávací tlačítko, nebude se zobrazovat žádná) a písmo pomocí standardního dialogu.
 Smazat scénu - odstraní z Baltíkova světa všechny vyčarované modely, nebo dílky. Nijak to však neovlivní Baltíkovu pozici ani obsah panelu zadaných příkazů.
 Načti scénu - otevře se dialog, v němž si můžete vybrat soubor se scénou, kterou dříve uložili (scéna uchovává informace o rozmístění modelů, nebo dílků, nikoliv zadané příkazy).
 Ulož scénu - otevře se dialog, ve kterém si lze zvolit umístění a jméno scény.
 Pozadí zapnout/vypnout - zapne nebo vypne zobrazování pozadí Baltíkova 3D světa (ve 2D režimu je tlačítko neaktivní). Zobrazené pozadí se nachází v nekonečnu ve všech směrech od Baltíka. To znamená, že i když Baltík popojde třeba o kilometr dopředu, pozadí bude stále stejně nekonečně daleko od něj, tj. krajina nakreslená na pozadí bude stále na stejném místě, jenom Baltík se bude postupně zmenšovat, tím jak se od nás bude vzdalovat. Na pozadí Baltík nemůže tedy ani nic čarovat, ani po něm chodit. Všechno dělá ve volném prostoru. Pokud s Baltíkem chcete chodit po „pevné" zemi, musíte si ji napřed vyčarovat z jednotlivých modelů.
 Nastav pozici kamery - pomocí dialogu můžete změnit pozici kamery, více v kapitole Změna pohledu kamery. Volba je přístupná jenom ve 3D režimu.
 Přehraj zvuk - v dialogu lze otevřít zvukový soubor pro přehrání (jsou povoleny formáty WAV, MID, MP3, WMA).
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka