2D Interaktivní režim slouží k seznámení s Baltíkovou plochou a k vytváření scén, které se pak dají použít v 2D Programovacím režimu. Je vhodný pro úplné začátečníky k pochopení pohybů s Baltíkem ve 2D prostoru, podobá se tedy režimu Čarovat scénu v Baltíkovi 3.
Příkazy 2D Interaktivního režimu
Na začátku je na ploše fialový Baltík, se nímž lze pohybovat, lze však přidat i další Baltíky jiných barev. Všichni Baltíci mohou vyčarovat na políčko před sebou nějaký dílek, nebo z tohoto políčka dílek smazat. O příkazech se více dozvíte na stránce Příkazy interaktivního režimu.
Vzhledem k 2D prostředí nejsou v tomto režimu dostupné příkazy Nahoru, Dolů (pro pohyb nahoru a dolů po ploše je nutné se otočit), Nastav barvu Baltíka (lze si vybrat pouze z několika definovaných Baltíků), Pozadí zapnout/vypnout a Nastav pozici kamery.
Pomohla Vám nápověda?
Baltíkova 2D plocha
Baltík chodí po 2D ploše, která je rozdělena na 15×10 políček, 15 na šířku (horizontálně) a 10 na výšku (vertikálně). Počet políček si můžete nastavit v Nastavení interaktivního režimu . Každý Baltíkův krok představuje posun o jedno takové políčko a i dílky mají přesně rozměry jednoho políčka. Každý dílek se skládá z 39×29 pixelů (bodů na obrazovce).
Pokud budete zvětšovat, nebo zmenšovat panel se scénou, budou se dílky a 2D plocha zvětšovat, nebo zmenšovat. Lze takto snadno přiblížit libovolný dílek.
Baltíkova 2D plocha je podobná 2D světu ve 2D Programovacím režimu.
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka