Na této stránce najdete příkazy pro vykreslování grafiky na 2D ploše a také pro zjišťování 2D souřadnic (X a Y). Toto však nejsou všechny příkazy pro práci s 2D grafikou, ostatní, jež se dají použít i ve 3D Programovacím režimu, jsou na stránce Kreslení na plátno a úprava obrázků.
Příkazy pro kreslení
Následující příkazy umožňují přímé kreslení geometrických tvarů nebo obrázků a vyplňování.
Kresli obdélník (For mode 2D)
Vykreslí podle zadaných parametrů obdélník.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: barva, bodové souřadnice levého horního rohu, šířka, výška a nepovinně také, jestli se má obdélník vyplnit (pokud není zadáno, není vyplněný).
Pomohla Vám nápověda?
Kresli elipsu (For mode 2D)
Vykreslí podle zadaných parametrů elipsu.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: barva, bodové souřadnice levého horního rohu, šířka, výška a nepovinně také, jestli se má elipsa vyplnit (pokud není zadáno, není vyplněná).
Pomohla Vám nápověda?
Kresli přímku (For mode 2D)
Vykreslí podle zadaných parametrů přímku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: pero (nepovinný parametr) a bodové souřadnice dvou bodů.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli bod (For mode 2D)
Vykreslí podle zadaných parametrů bod.
Do závorek za příkaz se vkládá barva a bodové souřadnice bodu.
Pomohla Vám nápověda?
Vyplň plochu (For mode 2D)
Vyplní podle zadaných parametrů plochu barvou.
Do závorek za příkaz vložte barvu a bodové souřadnice jednoho z bodů plochy, kterou chcete vyplnit. Vyplněná plocha je ohraničena jinou barvou, než kterou má zadaný bod. Mezi barvu a souřadnice bodu můžete také zadat barvu, která bude ohraničovat vyplňovanou plochu.
Pomohla Vám nápověda?
Načti/Kresli obrázek (For mode 2D)
Načte/Vykreslí obrázek podle zadaných parametrů.
Obrázek můžete určit pomocí objektu typu Bitmap, nebo zadáním jména souboru. Za obrázek se do závorek zadávají bodové souřadnice levého horního rohu obrázku a nepovinně také šířka a výška obrázku (pokud je zadáte, obrázku bude změněna velikost obrázku).
Jako obrázek lze vykreslit také scénu a banku. Banku, která se má vykreslit, můžete zvolit pomocí okna výběru 2D dílků, kde je v dolní části tlačítko se stejným obrázkem, jako má tento příkaz. Scénu do příkazu vložíte přímým zadáním souboru.
Pomohla Vám nápověda?
Načti banku (For mode 2D)
Načte ze souboru banku. Banka se skládá z dílků.
Banku vloží do Baltíkovy plochy jako scénu, ne jako obrázek.
Pomohla Vám nápověda?
Změnit pozadí (For mode 2D)
Změní pozadí 2D plochy na vybranou barvu nebo na obrázek zadaný pomocí bitmapové proměnné či souboru.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Kreslení dílků na plochu
Dílky nemusíte na plochu čarovat jenom pomocí Baltíka, lze je vykreslovat i pomocí následujících příkazů.
Kresli dílek (For mode 2D)
Vykreslí zvolený dílek na zadanou pozici určenou v bodových souřadnicích.
Pomohla Vám nápověda?
Polož/Zjisti dílek (For mode 2D)
Položí dílek na zadanou pozici určenou v políčkových souřadnicích nebo vrátí číslo dílku na této pozici.
Pomohla Vám nápověda?
Vybrat dílek (For mode 2D)
Při vykonávání tohoto příkazu otevře okno výběru dílků a vrátí číslo vybraného dílku.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Zjišťování a převod 2D souřadnic
Na 2D ploše se pozice určuje pomocí dvou druhů souřadnic: bodových a políčkových. Jaké jsou mezi nimi rozdíly, se dozvíte na stránce 2D svět.
Pozice 2D (For mode 2D)
Vrátí nebo případně nastaví vlastnost obsahující pozici ve 2D prostoru.
Pomohla Vám nápověda?
Souřadnice X v políčkách (For mode 2D)
Vrátí nebo nastaví Baltíkovu souřadnici X v políčkách.
Pomohla Vám nápověda?
Souřadnice Y v políčkách (For mode 2D)
Vrátí nebo nastaví Baltíkovu souřadnici Y v políčkách.
Pomohla Vám nápověda?
Souřadnice X v bodech (For modes 2D, 3D)
Vrátí souřadnici X v počtu bodů z parametru zadaného počtem políček.
Pomohla Vám nápověda?
Souřadnice Y v bodech (For modes 2D, 3D)
Vrátí souřadnici Y v počtu bodů z parametru zadaného počtem políček.
Pomohla Vám nápověda?
Souřadnice X,Y v bodech (For modes 2D, 3D)
Vrátí souřadnice X,Y v počtu bodů z parametrů zadaných počtem políček.
Pomohla Vám nápověda?
Souřadnice X v políčkách (For modes 2D, 3D)
Vrátí souřadnici X v počtu políček z parametru zadaného počtem bodů.
Pomohla Vám nápověda?
Souřadnice Y v políčkách (For modes 2D, 3D)
Vrátí souřadnici Y v počtu políček z parametru zadaného počtem bodů.
Pomohla Vám nápověda?
Souřadnice X,Y v políčkách (For modes 2D, 3D)
Vrátí souřadnice X,Y v počtu políček z parametrů zadaných počtem bodů.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Měření vzdálenosti a velikosti textu
Vzdálenost (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí vzdálenost mezi dvěma body.
Pomohla Vám nápověda?
Změř kreslený text (For mode 2D)
Vypočítá velikost nakresleného textu pomocí zadaného písma. Meří se jím text psaný příkazem Kresli řetězec.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Převádění dílků, nebo celé 2D plochy na bitmapu, či objekt Graphics
Díky převodu dílků, nebo celé plochy na bitmapu, či objekt Graphics můžete používat pokročilé funkce pro jejich úpravu, více se dozvíte na stránce Kreslení na plátno a úprava obrázků.
Vrať dílek(y) jako bitmapu (For mode 2D)
Vrátí jeden nebo více dílků jako objekt Bitmap.
Pomohla Vám nápověda?
Graphics pro kreslení na Baltíkovu plochu (For mode 2D)
Vytvoří objekt Graphics umožňující kreslení na Baltíkovu plochu.
Pomohla Vám nápověda?
Uložit bitmapu jako dílek(y) (For mode 2D)
Uloží bitmapu jako jeden nebo více dílků.
Pomohla Vám nápověda?
Zmenšování, roztahování, posun plochy (For mode 2D)
Znovu nakreslí část plochy na plochu s možností posunutí či změnou velikosti.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka