Pokud chcete kreslit na bitmapový obrázek, musíte z něho nejprve vytvořit objekt Graphics. Až teprve na Graphics se dají nakreslit různé geometrické tvary, přičemž se mění původní bitmapa. Geometrické tvary se musí kreslit pomocí nějakého pera, vyplněné objekty pomocí štětce.
Najdete zde také příkazy pro úpravu bitmapy a zjišťování barvy včetně jejích jednotlivých složek.
Souřadnice na 2D ploše
Na 2D ploše se používají dva druhy souřadnic: bodové a políčkové. Více se dozvíte na stránce 2D svět.
Souřadnice X v bodech (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí nebo nastaví hodnotu vlastnosti X v bodech.
Pomohla Vám nápověda?
Souřadnice Y v bodech (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí nebo nastaví hodnotu vlastnosti Y v bodech.
Pomohla Vám nápověda?
Bod (For modes 2D, 3D, Console)
Definuje bod z bodových souřadnic X a Y.
Bod lze uložit do proměnné typu Point.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Oblasti
Pomocí oblastí můžete zjišťovat, zdali je bod v určitém obdélníku, například když chcete testovat, jestli se kurzor myši nachází na nějakém tlačítku.
Oblast (For modes 2D, 3D, Console)
Definuje novou oblast určenou bodovými souřadnicemi levého horního rohu, šířkou a výškou, nebo dvěma body
Oblast lze uložit do proměnné typu Rectangle.
Pomohla Vám nápověda?
Je bod v oblasti? (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí true, pokud je zadaný bod v oblasti.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Načtení a úprava bitmapy
Obrázek je nejprve nutné načíst ze souboru do bitmapy (proměnná datového typu Bitmap), pak je teprve možné provádět základní úpravy.
Otevři obrázek (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí objekt Bitmap vytvořený ze zadaného souboru obrázku.
Pomohla Vám nápověda?
Nastav barvu bodu bitmapy (For modes 2D, 3D, Console)
Zjistí nebo nastaví barvu bod bitmapy na zadaných souřadnicích.
Pomohla Vám nápověda?
Převrať bitmapu horizontálně (For modes 2D, 3D, Console)
Převrátí bitmapu ve vodorovné rovině.
Pomohla Vám nápověda?
Převrať bitmapu vertikálně (For modes 2D, 3D, Console)
Převrátí bitmapu ve svislé rovině.
Pomohla Vám nápověda?
Nastav průhlednost bitmapy (For modes 2D, 3D, Console)
Nastaví určitou barvu v bitmapě jako průhlednou.
Pomohla Vám nápověda?
Změň velikost bitmapy (For modes 2D, 3D, Console)
Vytvoří nový obrázek, který je zvětšením či zmenšením zadaného obrázku.
Pomohla Vám nápověda?
Změň barvu v obrázku z barvy na jinou (For modes 2D, 3D, Console)
Vytvoří nový obrázek ze vstupního obrázku, který má přebarvené barvy.
Pomohla Vám nápověda?
Zaměň barvu (For modes 2D, 3D, Console)
Zamění v obrázku dvě barvy.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Kreslení na grafiku
Aby bylo možno na obrázek kreslit, je nutné z bitmapy vytvořit objekt Graphics. Na něj pak můžete kreslit čáry, křivky a další obrazce.
Vytvoř Graphics z bitmapy (For modes 2D, 3D, Console)
Vytvoří objekt Graphics z bitmapy.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli čáru na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů čáru na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: pero, kterým chcete vykreslit čáru, a bodové souřadnice prvního bodu a druhého bodu.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli oblouk na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů oblouk na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: pero, kterým chcete vykreslit oblouk, vymezení oblasti oblouku (vytvoří se pomocí bodových souřadnic levého horního rohu a výšky s šířkou), začáteční úhel a celková velikost oblouku v úhlech.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli beziérovu křivku na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů beziérovu křivku na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: pero, kterým chcete vykreslit beziérovu křívku, bodové souřadnice začátečního bodu, bodové souřadnice dvou kontrolních bodů a bodové souřadnice koncového bodu.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli křivku na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů křivku na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: pero, kterým chcete vykreslit křivku, a pole bodů, na kterých chcete křivku vykreslit.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli obdélník na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů obdélník na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: pero, kterým chcete vykreslit obdélník, a oblast, ve které bude obdélník (určuje se pomocí bodových souřadnic levého horního rohu a výšky s šířkou).
Pomohla Vám nápověda?
Kresli výseč kruhu na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů výseč kruhu na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: pero, kterým chcete vykreslit výseč kruhu, vymezení oblasti oblouku (vytvoří se pomocí bodových souřadnic levého horního rohu a výšky s šířkou), začáteční úhel a celková velikost výseče v úhlech.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli elipsu na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů elipsu na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: pero, kterým chcete vykreslit elipsu, bodové souřadnice levého horního rohu obdélníku, kterému bude vepsána elipsa, a výška s šířkou obdélníku, kterému bude vepsána elipsa.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli vyplněný čtverec na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů vyplněný čtverec na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: štětec, kterým se vykreslí obdélník, bodové souřadnice levého horního rohu obdélníku a šířka s výškou obdélníku.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli vyplněnou výseč kruhu na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů vyplněnou výseč kruhu na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: štětec, kterým se vykreslí vyplněná výseč, vymezení oblasti oblouku (vytvoří se pomocí bodových souřadnic levého horního rohu a výšky s šířkou), začáteční úhel a celková velikost vyplněné výseče v úhlech.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli vyplněnou elipsu na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů vyplněnou elipsu na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: štětec, kterým chcete vykreslit vyplněnou elipsu, bodové souřadnice levého horního rohu obdélníku, kterému bude vepsána elipsa, a výška s šířkou obdélníku, kterému bude vepsána elipsa.
Pomohla Vám nápověda?
Kresli řetězec na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů řetězec na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: text, který chcete vykreslit, písmo, štětec, kterým bude nakeslen text a bodové souřadnice, na které bude text vykreslený.
Pomohla Vám nápověda?
Kreslit obrázek na grafiku (For modes 2D, 3D, Console)
Vykreslí podle zadaných parametrů obrázek na grafiku.
Do závorek za příkaz se vkládají tyto parametry: obrázek, který chcete vykreslit, a bodové souřadnice, na které bude obrázek vykreslen.
Pomohla Vám nápověda?
Způsob vyhlazování hran grafiky (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí nebo nastaví způsob vyhlazování hran grafiky.
Pro jednotlivé možnosti vyhlazování hran existují předdefinované konstanty.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Pero a štětec
Před kreslením je třeba vytvořit pero, nebo štětec s určitou barvou. Pero se používá pro nevyplněné objekty, štětec pro vyplněné.
Jednobarevné pero (For modes 2D, 3D, Console)
Vytvoří jednobarevné pero se zadanou barvou.
Pomohla Vám nápověda?
Jednobarevný štětec (For modes 2D, 3D, Console)
Vytvoří jednobarevný štětec se zadanou barvou.
Pomohla Vám nápověda?
Štětec s lineárním barevným přechodem (For modes 2D, 3D, Console)
Vytvoří štětec s lineárním barevným přechodem.
Pomohla Vám nápověda?
Texturovaný štětec (For modes 2D, 3D, Console)
Vytvoří texturovaný štětec podle zadaných parametrů.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Vybírání barvy a zjišťování jejích složek
Následující příkazy slouží k zjišťování a nastavování barev nejen u obrázků, ale i u jiných objektů, jako např. u Baltíka.
Barva (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí barvu, kterou si vybereme v zobrazeném dialogu pro výběr barev.
Pomohla Vám nápověda?
Výběr barvy uživatelem (For modes 2D, 3D, Console)
Otevře dialog pro výběr barvy ve spuštěném programu.
Pomohla Vám nápověda?
Barva objektu (For modes 2D, 3D, Console)
Zpřístupní vlastnost objektu, určující jeho barvu.
Pomohla Vám nápověda?
Barva pozadí (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí nebo nastaví hodnotu vlastnosti udávající barvu pozadí.
Pomohla Vám nápověda?
Průhledná složka barvy (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí nebo nastaví určitou složku barvy, která je průhledná.
Pomohla Vám nápověda?
Červená složka barvy (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí nebo nastaví červenou složku barvy. Tato vlastnost se používá u RGB barev.
Pomohla Vám nápověda?
Zelená složka barvy (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí nebo nastaví zelenou složku barvy. Tato vlastnost se používá u RGB barev.
Pomohla Vám nápověda?
Modrá složka barvy (For modes 2D, 3D, Console)
Vrátí nebo nastaví modrou složku barvy. Tato vlastnost se používá u RGB barev.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka