V C# nemůžete přiřadit proměnnou jednoho datového typu do proměnné jiného datového typu, pokud nemá typ definovánu implicitní konverzi (např. celé číslo můžete vložit do proměnné s desetinným číslem bez použití ikonky pro přetypování) nebo objekt není podtypem typu proměnné.
Když se ale převádí z datového typu, který je "větší" (má více bitů nebo přesnost) než cílový datový typ (např. převádění desetinného čísla na celé), musíte vložit před převáděnou proměnnou ikonku pro přetypování. Při tomto přetypování však může dojít ke ztrátě přesnosti, typicky například desetinné části nebo přetečení, což se dá kontrolovat v bloku checked.
Ikonky pro přetypování můžete použít pouze pro číselné datové typy a znaky nebo pro objekty, které chcete uložit v proměnné, jejíž typ je nadtypem objektu (například pokud chcete přiřadit objekt typu XSprite uloženého v proměnné typu objekt do proměnné typu XSprite). Pro převádění na řetězec, nebo typ bool (nabývá jen dvou hodnot: true, nebo false) musíte použít ikonky pro konverzi.
Přetypování
Přetypování se používá nejčastěji při převodu čísel a znaků, nelze však pomocí něho převádět řetězce nebo typ bool na číslo (chyba bude ohlášena už při překladu programu). Přetypování lze využít i u objektů.
Přetypování (For modes 2D, 3D, Console)
Umožňuje změnu datového typu proměnné.
Pomohla Vám nápověda?
Přetypovat na celé číslo (For modes 2D, 3D, Console)
Přetypuje číslo na Int32.
Pomohla Vám nápověda?
Přetypovat na float (For modes 2D, 3D, Console)
Přetypuje číslo na float.
Pomohla Vám nápověda?
Přetypovat na double (For modes 2D, 3D, Console)
Přetypuje číslo na double.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Konverze
Konverze se nejčastěji používá při převodu řetězce na čísla, nebo při konverzi znaků na klávesy a obráceně.
Převeď znak na klávesu (For modes 2D, 3D, Console)
Převede znak na odpovídající kód klávesy.
Pomohla Vám nápověda?
Převeď klávesu na znak (For modes 2D, 3D, Console)
Převede kód klávesy na odpovídající znak.
Pomohla Vám nápověda?
Převeď na celé číslo (For modes 2D, 3D, Console)
Převede parametr na celé číslo.
Na celé číslo můžete převádět reálná čísla typu float i double, proměnnou typu bool, znaky a řetězce, které obsahují pouze celé číslo (řetězec nesmí obsahovat ani reálné číslo, například konverze "-4.8" neprojde). Pokud budete převádět něco jiného, program vyhodí výjimku.
Pomohla Vám nápověda?
Převeď na reálné číslo (For modes 2D, 3D, Console)
Převede parametr na reálné číslo.
Na reálné číslo typu float můžete převádět všechna celá a reálná čísla, proměnnou typu bool a řetězce, které obsahují pouze reálné číslo. Pokud budete převádět něco jiného, program vyhodí výjimku.
Pomohla Vám nápověda?
Převeď na double (For modes 2D, 3D, Console)
Převede parametr na double.
Na reálné číslo typu double můžete převádět všechna celá a reálná čísla, proměnnou typu bool a řetězce, které obsahují pouze reálné číslo. Pokud budete převádět něco jiného, program vyhodí výjimku.
Pomohla Vám nápověda?
Převeď na bool (For modes 2D, 3D, Console)
Převede parametr na boolean.
Na pravdivostní hodnotu bool lze převést jakékoliv číslo, přičemž pokud je jeho hodnota 0, je vráceno true, jinak false. Na bool lze konvertovat i řetězce obsahující pouze "true", nebo "false" (na velikosti písmen nezáleží).
Pomohla Vám nápověda?
Převeď na řetězec (For modes 2D, 3D, Console)
Převede parametr na řetězec.
Na řetězec můžete převést jakoukoliv hodnotu, konstantu nebo proměnnou. U objektů se většinou vrací název jejich typu.
Pomohla Vám nápověda?
Převeď na datum čas (For modes 2D, 3D, Console)
Převede zadaný řetězec na datum a čas. Formát data a času můžete napsat do literálu za ikonkou nebo nastavit po stisku pravého tlačítka myši v menu Formát.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka