Zde naleznete pokročilá C# klíčová slova, jež slouží pro zachytávání výjimek, zamykání objektů, kontrolu přetečení atd.
Práce s výjimkami
Výjimka je stav, kdy došlo k neočekávané chybě, kterou je potřeba zpracovat. Většina výjimek lze zachytit programem a provést blok příkazů v bloku catch. Pokud chceme, aby byl kód vykonán i v případě, že výjimka nevznikla, umístíme blok příkazů do bloku finally. Příkladem, kdy výjimka vzniká je např. dělení nulou, převádění řetězce na číslo (když nelze převést) atd. Výjimku může vyvolat i sám programátor pomocí klíčového slova throw.
Jednoduchá ukázka použití bloku s výjimkami:
try { 
                // blok, kde může výjimka vzniknout 
                } 
                catch { // nebo catch(typ výjimky) 
                // blok, který se provede pouze v případě, že došlo k výjimce 
                } 
                finally { 
                // blok, který se provede vždy i když výjimka nevznikla. 
                }
Try (For modes 2D, 3D, Console)
Do bloku try uzavřeme potenciálně nebezpečné příkazy, jež by mohly vyvolat výjimku v běhu programu.
Pomohla Vám nápověda?
Catch (For modes 2D, 3D, Console)
V bloku catch můžeme zpracovat výjimku, která nastala v bloku try.
Pomohla Vám nápověda?
Finally (For modes 2D, 3D, Console)
Blok finally se vykoná vždy, i když došlo k výjimce v bloku try, a i když nebyla zpracována v bloku catch.
Pomohla Vám nápověda?
Throw (For modes 2D, 3D, Console)
Umožňuje programátorovi uměle vyvolat výjimku.
Pomohla Vám nápověda?
Pomohla Vám nápověda?
Klíčové slovo 'using' (For modes 2D, 3D, Console)
Toto klíčové slovo určuje pole působnosti parametru.
Po provedení bloku příkazů již nelze deklarovanou proměnnou použít.
Pomohla Vám nápověda?
Klíčové slovo 'lock' (For modes 2D, 3D, Console)
Toto klíčové slovo označuje blok jako kritický a získává výhradní právo přístupu k danému objektu.
Po provedení bloku příkazů je uzamčení objektu opět uvolněno. Zamykání objektů se používá, pokud s objektem pracuje více vláken.
Syntaxe:
lock ( výraz ) příkaz, nebo blok příkazů
Více o zamykání objektů se dozvíte na stránce Vytváření vláken.
Pomohla Vám nápověda?
Checked a Unchecked
Klíčové slovo Checked (For modes 2D, 3D, Console)
Zapíná kontrolu přetečení při vyhodnocování celočíselných aritmetických výrazů.
Pomohla Vám nápověda?
Klíčové slovo Unchecked (For modes 2D, 3D, Console)
Vypíná kontrolu přetečení při vyhodnocování celočíselných aritmetických výrazů.
Pomohla Vám nápověda?
Výraz v jazyce C# může být vykonán v kontrolovaném nebo nekontrolovaném kontextu. V kontrolovaném kontextu vyvolá přetečení u aritmetických operací výjimku. V nekontrolovaném kontextu je přetečení u aritmetických operací ignorováno a výsledek je oříznut.
Pokud výraz v kontrolovaném kontextu způsobí přetečení (výsledná hodnota je větší než maximální hodnota pro daný typ), záleží zda jde o výraz konstantní nebo ne. Konstantní výraz (ve výrazu jsou pouze konstanty nebo literály) způsobí chybu při překladu, nekonstantní výraz (s proměnnými) způsobí výjimku až při běhu programu.
Příklad (For modes 2D, 3D, Console)
Do proměnné "iter" uloží největší celé číslo typu int. Poté se ho pokusí vynásobit dvěmi, ale hodnota přeteče. Při prvním násobení není vyhozena výjimka, protože se násobí v nekontrolovaném kontextu. Druhé násobení již způsobí výjimku, protože je v kontrolovaném kontextu.
Pomohla Vám nápověda?
Klíčové slovo 'as' (For modes 2D, 3D, Console)
Provádí konverzi na jiný typ (bezpečné přetypování).
Pomohla Vám nápověda?
Klíčové slovo 'is' (For modes 2D, 3D, Console)
Zjišťuje, zda se jedná o daný typ. V případě shodnosti typů vrací true.
Pomohla Vám nápověda?
Vytvoř objekt - klíčové slovo 'new' (For modes 2D, 3D, Console)
Vytvoří nový objekt zadaného typu.
Pomohla Vám nápověda?
Klíčové slovo 'this' (For modes 2D, 3D, Console)
Klíčové slovo 'this' odkazuje na instanci třídy, v rámci které se kód provádí.
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka