Vytvoření konstanty
Pokud chcete vytvořit novou konstantu, musíte do kódu projektu vložit ikonku konstanty. Po vložení se zobrazí nové okno. Pokud zvolíte ikonku úplně vlevo nahoře, vytvoříte novou lokální konstantu, pokud zvolíte ikonku druhou zleva, vytvoříte novou statickou konstantu (je součástí celé třídy, můžete ji tedy použít kdekoliv v programu), a pokud zvolíte ikonku vpravo nahoře, otevřete seznam s předdefinovanými konstantami.
Při deklaraci statické konstanty se ikonka konstanty vkládá nahoru nad hlavní metodu. Jestliže jí vložíte jinam, program si jí tam přesune.
Po stisknutí jednoho z tlačítek pro vytvoření nové konstanty se zobrazí nové okno, kam zadáte informace o konstantě. Nahoře je kolonka, kde se vyplňuje název nové konstanty (nesmí se jednat o již použitý název). Pod touto kolonkou si můžete změnit typ nové konstanty pomocí čtverečků, nad nimiž se zobrazuje i název vybraného typu.
Úpravy nové konstanty potvrdíte zeleným zobáčkem, pokud je nechcete uložit, klikněte na červený křížek.
Pomohla Vám nápověda?
Úprava konstanty
Pokud chcete u nějaké konstanty změnit její název nebo typ, stačí na ní kliknout pravým tlačítkem a v menu vybrat položku Upravit (klávesová zkratka F2) nebo na ní dvakrát rychle za sebou kliknout levým tlačítkem. Poté se objeví stejné okno jako při vytváření konstanty, ale budete tam mít již vyplněné informace. Můžete provádět stejné úpravy jako při vytváření konstanty.
Pomohla Vám nápověda?
Vkládání konstant
Pro vložení nějaké konstanty do programu ji lze buď z nějakého místa zkopírovat nebo vložit pomocí ikonky konstanty. Po vložení ikonky se zobrazí okno se seznam všech konstant, které můžete na daném místě použít. Pokud kliknete na nějakou konstantu v seznamu, vloží se na určené místo.
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka