Pokud stisknete pravé tlačítko myši v části okna, kde se editují ikonky projektu, objeví se menu s nabídkou možností (nabídka se liší podle ikonky, na kterou jste klikli)
Možnosti místní nabídky
  • Vytvořit volání metody  (jen u ikonky deklarace metody) - vytvoří nové volání metody a vy si ho můžete vložit na libovolné místo ve zdrojovém kódu projektu.
  • Vybrat jiné přetížení  (jen u ikonek volání metody) - umožní Vám zvolit jiné přetížení volání metody (klávesová zkratka F2).
  • Přejít k deklaraci  (jen u ikonek volání metody) - zobrazí část zdrojového kódu projektu, kde je deklarace volání metody, na které jste klikli (klávesová zkratka F3).
  • Upravit  (není u všech ikonek) - upraví příkaz, na který jste klikli, druh úpravy se liší podle typu ikonky. Jedná se například o přejmenování proměnné, změna textu v literálu... (klávesová zkratka F2, úpravu lze také vyvolat dvojitým kliknutím levým tlačítkem).
  • Změnit barvu na  (jen u ikonek s barvami) - změní barvu, kterou zastupuje příkaz, na jinou, můžete si vybrat z různých seznamů barev nebo zadáte barvu pomocí RGB.
  • Změnit na deklaraci  (pouze u proměnných a konstant) - změní použití proměnné, nebo konstanty na deklaraci nové proměnné, nebo konstanty.
  • Vytvořit použití proměnné  (pouze u deklarací proměnných) - vytvoří nové použití proměnné a vy si ho můžete vložit na libovolné místo ve zdrojovém kódu projektu.
  • Vytvořit použití konstanty  (pouze u deklarací konstant) - vytvoří nové použití konstanty a vy si ho můžete vložit na libovolné místo ve zdrojovém kódu projektu.
  • Vybrat dílek  (jen u literálů, vyskytuje se ve 2D režimech) - otevře se Vám okno výběru dílků, kde si můžete vybrat 2D dílek, jehož název se pak vloží do textu v literálu.
  • Vybrat model  (jen u literálů, vyskytuje se ve 3D režimech) - otevře se Vám okno výběru modelů, kde si můžete vybrat 3D model, jehož název se pak vloží do textu v literálu.
  • Vybrat soubor  (jen u literálů) - otevře nové dialogové okno pro výběr souboru. Název vybraného souboru včetně cesty se pak vloží do literálu. Můžete si otevřít jen ty soubory, které se dají použít k ikonce, na kterou jste klikl.
  • Převést na rozšířený příkaz  (není u všech ikonek) - převede příkaz, který je vyjádřen jen jednou ikonkou, na více ikonek (např. barva může být vyjádřena jednou ikonkou, nebo pomocí více ikonek, kde vidíte všechny složky RGB barvy, klávesová zkratka F3).
  • Změnit Baltíka  (u ikonek s Baltíkem) - otevře okno, v němž lze změnit Baltíka, který příkaz, nebo označený blok příkazů vykonává.
  • Zakomentovat blok  zakomentuje řádku příkazů, v níž je příkaz, na který jste kliknuli. Pokud je označeno více řádek (alespoň zčásti), zakomentuje všechny.
  • Odkomentovat blok  odkomentuje řádku příkazů, v níž je příkaz, na který jste kliknuli. Pokud je označeno více řádek (alespoň zčásti), odkomentuje všechny.
  • Vyjmout  zkopíruje a smaže označený blok příkazů, pak ho můžete zpět vložit volbou Vložit (klávesová zkratka Ctrl+X).
  • Kopírovat  zkopíruje označený blok příkazů, jenž potom můžete vložit pomocí volby Vložit (klávesová zkratka Ctrl+C).
  • Vložit  vloží zkopírovaný nebo vyjmutý blok příkazů, ten je ale nejprve nutné někam položit pomocí kliknutí levého tlačítka myši (klávesová zkratka Ctrl+V).
  • Vymazat  vymaže označený blok příkazů (klávesová zkratka Delete).
  • Zvětšení  otevře se podmenu, kde si můžete vybrat zvětšení nebo zmenšení obrazovky se zdrojovým kódem projektu (údaje jsou udávány v procentech).
  • Hledat a nahradit  po najetí myší na tuto volbu se zobrazí další podmenu s těmito volbami:
    • Najít  vyhledá zadaný blok příkazů (klávesová zkratka Ctrl+F).
    • Nahradit  vyhledá zadaný blok příkazů a umožní jeho náhradu jiným blokem příkazů (klávesová zkratka Ctrl+H).
  • Nápověda  otevře nápovědu pro příkaz, na kterém jste stiskli pravé tlačítko myši (klávesová zkratka F1).
  • Použití v příkladech  vyhledá příklady z nápovědy, kde se nachází příkaz, na který jste klikli pravým tlačítkem myši (klávesová zkratka F6).
Pomohla Vám nápověda?


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka