Při vkládání příkazů, které potřebují zadat nějaký číselný údaj, se otevře dialogové okno pro zadání čísel.
V tomto okně postupně naťukáte požadované číslo a své zadání pak potvrdíte stiskem tlačítka se zeleným zaškrtnutím, nebo klepnutím mimo dialogové okno.
Pokud si zadávání čísla rozmyslíte, stiskněte tlačítko s červeným přeškrtnutím. Tím okno zavřete a ikona se vrátí do původního stavu.
Pokud byste se spletli a napsali nějakou číslici špatně, můžete využít tlačítko se šipkou vlevo a poslední číslici (případně několik posledních číslic) odmazat.
Jedná-li se o zadání první hodnoty po vložení příslušné ikony do programu, bude v takovém případě zadána implicitní hodnota, která ale záleží na tom, o jaký příkaz se právě jedná:
Čekej - nebude zadána žádná hodnota a příkaz bude čekat na stisknutí libovolné klávesy na klávesnici.
Baltíkova rychlost - bude zadána rychlost 1. Zvláštností tohoto příkazu navíc je, že vám okno neumožní zadat vícemístné číslo. Jakmile zadáte další číslici, přepíše nová číslice číslici původní.
U příkazu čekání můžete měnit také znaménko čísla. Pokud je číslo záporné, čekání není možné přerušit klávesou, nebo tlačítkem myši, naopak když je kladné, tak lze čekání kdykoliv přerušit klávesou, nebo tlačítkem myši.
U příkazu čekání má smysl také zadávat desetinná čísla pomocí desetinné tečky (např. když chcete půlsekundové čekání).
Nekonečno lze použít u obou příkazů. Baltíkova rychlost nekonečno znamená jeho úplně nejvyšší rychlost, při které je neviditelný a ve 2D režimu nemůže čarovat s obláčkem. Nekonečno u čekání znamená čekání tak dlouho, dokud uživatel nestiskne klávesu, nebo tlačítko myši. Jestliže je před nekonečnem mínus, lze čekání přerušit pouze vypnutím programu, není tedy dobré ho moc používat.


Shledali jste tuto informaci pro Vás užitečnou?
Máte nějaký dotaz nebo připomínku k tomuto tématu? Napište nám.
©1978-2010 SGP Systems

Nadřazená stránka | Předchozí stránka | Další stránka